Search This Blog

Saturday, April 10, 2010

正在看

Murder at the Savoy,Martin Beck 系列中第六集。

十集纪录片Jazz (Ken Burns)。

今天中午出去吃饭,在路上开车时正好十二点,广播开着听This American Life,今天的节目讲的是造成前年的金融倒塌的一大因素:CDO。到了饭馆,一边等饭菜,我一边拿着MP3戴着耳机继续听节目,S同学伸手也要听,于是我俩一人一个耳机,两眼放光坐在椅子边缘听这个可怕的叙述。

听完了以后埋头吃饭,吃到一半我忽然说: It is so easy to rob people blind that it would be a shame not to do it. Heck it would be a crime. 旁边桌子坐了一个单身中年女,一边等菜一边翻看City Paper,没头没脑地听见我说这话,肯定以为我是个psychopath。

If you're a psychopath and you're intelligent, there is a great place for you to work: the corner office on Wall Street.

No comments:

The Ending of Le Samourai (1967), Explained

A quick online search after watching Jean-Pierre Melville's Le Samourai confirmed my suspicion: The plot is very rarely understood b...